Στείλε λεφτά στο ftou.gr
Μεγάλες στιγμές της αρχαιότητας: Που ξέρναγες και χεζόσουνα και κατουριόσουνα, μα μόνο και μόνο επειδή ήσουν μωρό όλοι παίρνανε φωτογραφίες και το θεωρούσαν χαριτωμένο
Τετάρτη, 24 Απριλίου

Webmaster 25/1/2016 11:43:00 μμ

Mobile sites, αυτή η μάστιγα

Φέξε μουΓνωστό σε όλους το πρόβλημα: Κάθεσαι στο θρόνο της τουαλέτας ν' αφοδεύσεις τελοσπάντων και, κρατώντας το κινητό, προσπαθείς να μπεις στο άλφα ή το βήτα σάιτ να διαβάσεις τα νέα. Πρώτο μαρτύριο, ο σκόπελος της πληκτρολόγησης μέσω της γυάλινης οθόνης που δεν έχει διακριτά στην αφή πλήκτρα άρα είναι εύκολο να πατηθεί λάθος virtual κουμπί και δύσκολο να διορθωθεί το λάθος χωρίς να σβηστεί όλη η λέξη, αφού δεν υπάρχουν shift, ctrl, home, end. Δεύτερο—και πιο χοντρό—μαρτύριο, το κλαδεμένο mobile site. Βρίζεις, φωνάζεις, απ' τα νεύρα σου ρίχνεις το κινητό—μαντεύεις τη συνέχεια.


Τα συμπτώματα του κλαδεμένου mobile site, είναι εύκολα αναγνωρίσιμα. Άξαφνα το url αλλάζει σε m.alakia.com και αρχίζει να φορτώνει μια σελίδα κλαδεμένη έως κουτσουρεμένη με εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό από το γνήσιο site που ήξερες, η οποία αυτή σελίδα αντί για περιεχόμενο είναι γεμάτη μυστικά κουμπάκια σύμπτυξης/ανάπτυξης, δηλαδή, "πάτα εδώ να δεις κάτι ενδιαφέρον που κρύψαμε", "πάτα εκεί να δεις κάτι άλλο χρήσιμο που κρύψαμε".


Μπορεί να παρασυρθεί κανείς και να υποθέσει πως το πρόβλημα έχει μεταφυσικές ρίζες διότι δεν είναι δυνατόν ανθρώπινος νους να σχεδιάσει τέτοια ρεζιλίκια. Όχι, φίλτατε, μην πάμε τόσο μακριά. Έχοντας χρόνια στο κουρμπέτι και γνωρίζοντας εκ των έσω πώς γεννιούνται κάτι τέτοια σοσονάκια, εγώ θα σου λύσω την απορία και θα μάθεις επιτέλους ποιος ο λόγος που διαδραματίζονται αυτά τα καραγκιοζιλίκια στο κινητό σου και στη χέστρα σου.


Το αίτιο του προβλήματος


Ο λόγος που γίνεται αυτό, τιμημένε μου περπατητή, είναι καθαρά παθολογικός, δηλαδή άπτεται στη σφαίρα της ιατρικής επιστήμης:

Η ΓΕΡΟΝΤΙΚΗ ΑΝΟΙΑ!

Μη γελάς, σοβαρολογώ. Είναι η ίδια αιτία που γέμισε με σαμαράκια τους δρόμους των πόλεων κι έσπασε πλήθος σουστασιόν και αρχιδιών συνάμα.


Η ιστορία συμβαίνει κάπως έτσι: Στο μπόουρντ μήτινγκ (sic) της εταιρείας όπου όλα τα στελέχη ηλικίας 70 και άνω αποφασίζουν τη στρατηγική για το καινούργιο website, εμφανίζεται ένας μουσάτος γύρω στα τριάντα—φίλος ενός εκ των παρόντων στελεχών και πετά τη φαεινή ιδέα:

— ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΡΕΣΠΟΝΣΙΒ ΚΑΙ ΜΟΜΠΑΪΛ ΣΑΪΤ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΑΡΓΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΝΤ ΡΕΒΕΝΙΟΥ

Συνεπαρμένα τα γεροντάκια απ' το μούσι, την αυτοπεποίθηση και τις ορολογίες, υπερψηφίζουν με συνοπτικές διαδικασίες και όλοι είναι χαρούμενοι. Χαρούμενοι με τη χαζομάρα τους που μόλις πυροβόλησαν τον εαυτό τους. Ποιος ν' αντιμιλήσει στο μούσι; Ποιος ν' αντιτάξει επιχείρημα απέναντι στις ορολογίες; Έλα, να ψηφίσουμε ΝΑΙ μονοκούκι, να τελειώνουμε μ' αυτό το κουραστικό μήτινγκ, να πάμε σπίτι μας νωρίς να φτιάξουμε να πιούμε χαμομήλι.


Κανείς δε σκέφτεται τα εξής τρία:


  • Σε κανέναν δεν αρέσει ένας νέος σχεδιασμός που πρέπει να τον μάθει και να εξοικειωθεί ξανά απ' την αρχή μ' αυτόν.
  • Όλοι προτιμούν να ζουμάρουν με τα δάχτυλα και να μετακινούν το viewport του κινητού τους απ' το να πατάνε κουμπιά που δείχνουν το κρυμμένο περιεχόμενο. Να προσθέσω ως επιχείρημα το θαυματουργό διπλό ταπ στα κινητά που ζουμάρει αυτόματα στο κείμενο που θες. Γιατί είναι προτιμότερο το κλικ στο κουμπί για να φανεί το κείμενο που κρύψαμε από το διπλό ταπ στο κείμενο που ήδη φαίνεται;
  • Δε σχεδιάζουμε ξεχωριστά sites για τις συσκευές. Οι συσκευές πρέπει ν' αποδίδουν τα sites που είναι σχεδιασμένα για το desktop.

Η πρόγνωσή μας είναι κακή. Όσο εξαφανίστηκαν τα σαμαράκια μέσα στις δεκαετίες, άλλο τόσο θα εξαφανιστούν και τα ξεχωριστά mobile websites. Δυστυχώς.

Μαθήματα Rohala Art

Σχόλια:

#1~Webmaster @ 29/10/2018 - 22:03
Εγώ ήμουν που τα έγραφα, εγώ ήμουν που τα λούστηκα. Τώρα κάθομαι και γράφω σχόλιο με το κινητό στο νέο σούπερ ντούπερ mobile site.

Για να γράψεις σχόλιο στο άρθρο πρέπει να είσαι μέλος του site και να έχεις κάνει login.