Στείλε λεφτά στο ftou.gr
Ζόρισέ το. Αν σπάσει τότε δεν άξιζε.
Τρίτη, 22 Ιανουαρίου

Webmaster Κυριακή, 18 Μαΐου 2003

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Ε, όχι δα...

Φέξε μουΠριν λίγες μέρες είδαμε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία. Παρακολουθήσαμε συζητήσεις για τα "Ιδιωτικά Πανεπιστήμια" κι εκεί θα σταθώ, διότι έχω την εντύπωση ότι η όλη υπόθεση είχε περισσότερο το χαρακτήρα καλοστημένης διαφημιστικής καμπάνιας και όχι ουσίας. Τι ακριβώς συμβαίνει με τα κρατικά Πανεπιστήμια; Tα κρατικά Πανεπιστήμια μονίμως παραπονιούνται ότι δεν έχουν την υποδομή και ελάχιστους οικονομικούς πόρους. Πέρα από το ερευνητικό έργο που ορισμένα παράγουν και μάλιστα πολύ σημαντικό, κάποια άλλα όμως υστερούν ακόμα και στο απλό ζήτημα της διδασκαλίας. Επιτρέψτε μου τις παρακάτω απορίες, μαζί με πιθανές απαντήσεις που σκέφτηκα:

 

 

Απορία 1: Γιατί στα περισσότερα τμήματα υπάρχουν ακόμα συγγράμματα χειρόγραφα ή γραμμένα σε μια κακά συνταγμένη καθαρεύουσα;

 

Πιθανή απάντηση 1: Το χειρόγραφο από τη γραμματέα μας έρχεται πιο φτηνό. Η ευθύνη για τις ασυνταξίες και τα ορθογραφικά λάθη στα συγγράμματα βαραίνει πάντα τη γραμματέα.

 

 

Απορία 2: Γιατί σε ένα μαθηματικό τμήμα της Ελλάδας, στο υποχρεωτικό μάθημα "Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών" των πρωτοετών, στον πρώτο μήνα σου μαθαίνουν τι είναι η δισκέτα και το ποντίκι και στο δεύτερο σε βάζουν να προγραμματίζεις assembly και μάλιστα με γελοίο τρόπο; Εκεί μαθαίνεις, ότι η εντολή ανάγνωσης είναι ΔΒΣ...

 

Πιθανή απάντηση 2: Μάλλον ο διδάκτορας που πλήρωσε για τη μετάφραση του συγγράμματος που πλάσαρε ως δικό του, δε βρήκε σωστό μεταφραστή οπότε την πλήρωσε η εντολή LDA.

 

 

Απορία 3: Γιατί υπάρχουν ακόμα καθηγητές στα κρατικά Πανεπιστήμια που μετά τις εξετάσεις βγάζουν τη λίστα με τους επιτυχόντες και από κάτω με μεγάλα γράμματα "Επέτυχαν 3 στους 240";

 

Πιθανή απάντηση 3: Μάλλον θα χάζεψαν οι υπόλοιποι 237...

 

 

Απορία 4: Γιατί ο 80χρονος καθηγητής που του παραδίδεις την εργασία σου πακεταρισμένη σε CD και γραμμένη με πολύ κόπο σε Visual Basic με χρήση Direct - X προγραμματισμού, εξαρχής σε κόβει, ενώ αφού τον βρεις σου βάζει μόλις 8; Σε άλλους που του πήγαν το ίδιο πρόγραμμα σε μια δισκέτα, γραμμένο σε προϊστορική Pascal, γιατί τους βάζει 10;

 

Πιθανή απάντηση 4: Η εργασία ήταν ένας πλήρης media player που έπαιζε mp3, mid και wav αρχεία. Ο καθηγητής θεώρησε σωστό να κάνει διπλό κλικ στο mp3 και να το ανοίξει με το winamp, αντί να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα που του έφτιαξες!

 

 

Απορία 5: Γιατί το γραπτό σου παίρνει 3/10;

 

Πιθανή απάντηση 5: Γιατί "καλά τα γράφεις αλλά δεν έχεις βάθος", ή γιατί "χρησιμοποιείς σωστές μεν αλλά ανορθόδοξες μεθόδους".

 

 

Απορία 6: Γιατί ένα θέμα που παίρνει 2 μονάδες από τις 10, απαιτεί να "ψυλλιαστείς" την πλέον κουφή συνάρτηση για να το λύσεις και πώς διάολο την ψυλλιάστηκε ένας μέσα σε 5 λεπτά και πήρε 10 στο μάθημα;

 

Πιθανή απάντηση 6: Μη ρωτάς πολλά...

 

 

Απορία 7: Γιατί πριν τρία χρόνια όταν έγιναν καταλήψεις και χάθηκαν κάποιες κοινοτικές επιχορηγήσεις προς το Πανεπιστήμιο, την πλήρωσαν όλοι οι φοιτητές στις εξετάσεις αντιμετωπίζοντας τα πλέον δύσκολα θέματα;

 

Πιθανή απάντηση 7: Γιατί η εκδίκηση τρώγεται κρύα.

 

 

Απορία 8: Τι σημαίνει "μη πουθενά συμπαγές σύνολο";

 

Πιθανή απάντηση 8: Συμπαγές παντού σύνολο.

 

 

Απορία 9: Γιατί τα websites ορισμένων Πανεπιστημιακών σχολών είναι "τριτοκοσμικά" και αφιερώνουν το 95% του περιεχομένου τους στους τίτλους και στο ερευνητικό έργο των διδακτόρων, ενώ είναι παντελώς άχρηστα προς τον επισκέπτη; Γιατί αυτά ενημερώνονται μία στα 6 χρόνια;

 

Πιθανή απάντηση 9: Εμείς assembly ξέρουμε, δεν ασχολούμαστε με HTML.

 

Θα περίμενα τόσο λεκτικές όσο και έμπρακτες απαντήσεις στις παραπάνω απορίες μου από την υπάρχουσα κυβέρνηση και όχι να παίζει με τα νεύρα μου η αντιπολίτευση ευαγγελιζόμενη ιδιωτικά Πανεπιστήμια αν φυσικά τα καταφέρει και βγει στις επόμενες εκλογές.

Rohala Art Course
Σχόλια:
#1: ~Villon @ 18/5/2003 - 09:31
Απορία 10. Γιατί το ζήτημα της Παιδείας παραπαίει εδώ και 200 (πάνω-κάτω) χρόνια με ηλίθιους "πειραματισμούς" και βλακώδεις "καινοτομίες" που αλλάζουν όλα τα δεδομένα κάθε χρόνο προς το χειρότερο, ενώ το απλούστερο όλων θα ήταν να πάρουν ένα
#2: ~Villon @ 18/5/2003 - 09:35
επιτυχημένο σύστημα κάποιας άλλης χώρας (π.χ. Αγγλίας) και να το εφαρμόσουν εδώ;
Πιθανή απάντηση 1. Διότι του Έλληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υποφέρει.
Πιθανή απάντηση 2.Διότι πιό εύκολα κυβερνάς αγράμματους. Οι μορφωμένοι προβάλλουν απαιτήσεις.
#3: ~Villon @ 18/5/2003 - 09:42
Πιθανή απάντηση 3. Διότι, τότε, τι θα γίνονταν τα συμφέροντα ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΩΝ δισεκατομμυρίων της παραπαιδείας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Μέχρι υπουργούς παιδείας έχουν διορίσει, απροκάλυπτα.
Πιθανή απάντηση 4. Όλα μαζί τα παραπάνω.
#4: ~Villon @ 18/5/2003 - 09:49
Και κάτι σχετικό: ξέρετε ότι το Σύνταγμα της Ελβετίας που έχει μείνει μείνει ΕΝΤΕΛΩΣ αναλλοίωτο μέχρι σήμερα, καθώς και το σύστημα της παιδείας της, τα έφτιαξε ο Καποδίστριας; Ο λόγος που τον δολοφόνησαν ήταν για να μην κάνει τα ίδια στην Ελλάδα.
#5: ~konosk @ 18/5/2003 - 17:54
Αυτό ήταν ένα βελόνι μόνο ανάμεσα στα εκατομμύρια άχυρα που χτίζουν το οικοδόμημα της παιδείας μας. Πώς το ανακάλυψες βρε παιδί μου?
#6: ~aris @ 18/5/2003 - 19:48
Konosk, συμβαίνει να ζω χρόνια στον αχυρώνα. Μια και δεν έχω τι να κάνω και προκειμένου να ξύνομαι, ανακατεύω τα άχυρα. Δε βλέπω φως όμως!
#7: ~africa @ 20/5/2003 - 01:27
Μαλλον είναι καιρός οι φοιτητες να βαλουνε της φωνές για να βρουνε το
φως. Villon, Eιναι γνωστο το ζήτιμα για τον Καποδίστρια...
αλλα, στου κουφου την πόρτα.......(είτε είναι κυβέρνιση, είτε αντιπολίτευση). Για για όλα βέβαια φταίνε οι φοιτητες!!!
#8: ~xm @ 17/11/2003 - 01:26
giati einai "kaka" ta idiotika panepisthmia?
#9: ~aris @ 17/11/2003 - 03:29
Δεν είναι "κακά". Αλλά τι του λείπει του ψωριάρη; Ρε σεις θα ξυπνήσετε επιτέλους ή τζάμπα φωνάζω;
#10: ~SaSaS @ 12/1/2004 - 10:42
Ta idiotika panepisthmia einai "kaka" giati:
1) Tha xasoun polla oi frontistiriarxes.
2) Tha mporei pleon kai kapoios pou den exei ta xrhmata na paei sto ekswteriko na spoudasei na kanei tis spoudes tou sthn ellada, pragma pou fysika de theloun osoi exoun ta xrhmata na pane eksw.
3) Giati pleon de tha elegxetai kratika h panepistimiaki skepsi kai erevna wste na proothei ta symferonta oswn diorizoun tous kathigites
4) Giati oi kommatikes skopimotites den kyvernoun kanena idiwtiko panepisthmio kai foiththkous syllogous tou ap oti gnwrizw.
5) Giati tha arxisei na morfwnetai akomi perissoteros kosmos kai, opws eipe kai o filos, mas theloun amorfwtous
6) Giati tha kseskepastei h tragikh katastash tou dhmosiou panepisthmiou pou symfwna me eishghsh vouleuth epikratias meiwse tis dapanes ana foithth apo to 2000 sto 2004 kata 21% gia ta AEI kai kata 47% gia ta TEI. Ara loipon auto pou theloun einai na exoun pollous sta dhmosia panepisthmia kai na tous elegxoun... ta alla peri poiotitas einai staxti sta matia.
7) Giati mas symferei pio poly na plhrwnoume prostima stin E.U., na xanoume synallagma kai episthmoniko dynamiko, para na riksoume ta symferonta twn kathigitvn twn dhm. AEI pou mporoun na apergoun opote theloun kai na kratane omhrous tous foithtes.
Kai alloi diaforoi logoi.. file "xm"
logoi sovaroi
logoi pou fiaxnoun kyvernhseis
logoi psifothirias..
Mhn anazhteis to gnhsio authormito logo se opoiadhpote syzhthsh gi auto to thema... Oloi exoun symferon kai koitane mhpws auksithei h prosfora sto epaggelma pou kanoun kai pesei h timh tous... h mhpws vrethei kapoios pou to kanei kalytera kai tous faei o antagwnismos...
opote kalytera mh rwtas... vres ena tropo na mpeis se ena dhmosio AEI h phgaine sto ekswteriko (toses xwres yparxoun.. apo roumania mexri kai usa) kai meta frontisai na maxesai ki esy enantion otidhpote kainouriou kai thetikou kratwntas omws kai th shmaia tou "proodeutikou" kai "dhmokratikou"
etsi gia na mas mperdepseis ki esy
#11: ~aris @ 12/1/2004 - 20:07
Κάτσε, πριν μου κολλήσεις ταμπέλα ότι πάω με τη μια παράταξη ή την άλλη, να ξεκαθαρίσω κάτι: Όλα τα παραδείγματα που γράφω στο άρθρο είναι από την προσωπική μου εμπειρία, είναι τα σκατά που έφαγα σε κρατικό πανεπιστήμιο και τα σκατά που έβλεπα να τρώνε κι άλλοι σε άλλα κρατικά πανεπιστήμια.
Όπως τα γράφεις φίλε SaSaS έχεις δίκιο και δε μπορώ να μη σου το αναγνωρίσω. Αλλά δεν υπάρχει περίπτωση στην Ελλάδα της αρπαχτής και του βολέματος να γίνει κάτι σωστό από ιδιώτη με τις υπάρχουσες συνθήκες. Αρπαχτή και βόλεμα θα γίνει κι εκεί. Πρέπει πρώτα να αλλάξουν τα μυαλά μας, να βάλουμε κάτω τα πράγματα, να φτιάξουμε τελοσπάντων ένα γενικό πλάνο - (σύστημα εκπαίδευσης) και μετά να αρχίσουμε να το εμπορευόμαστε.
Βλέπεις λοιπόν, δεν είμαι καθόλου αντίθετος με την ιδέα. Αλλά να γίνει σωστά!!!

Για να γράψεις σχόλιο στο άρθρο πρέπει να είσαι μέλος του site και να έχεις κάνει login.