☣ 25/4/2004 5:14:00 πμ
Μπάτε όλοι στα Πανεπιστήμια, μπόλικα έχουμε
Ρεζουμίζω την είδηση: Ο πρύτανης προτείνει να καταργηθούν οι πανελλήνιες και να μπαίνουν οι μαθητές σε ένα προπαρασκευαστικό έτος πριν την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, αντί να φεύγουν προς τας Αγγλίας και τας Σλοβακίας όσα νιάτα μας τη μπουμπουνίζουν στις εξετάσεις. Έχουμε άλλωστε την υποδομή, 20 ΑΕΙ και δεν ξέρω πόσα ΤΕΙ.
Αφενός το έζησα το σύστημα εκ των έσω, με το οποίο και επιτυχώς πέρασα τότε με τις δέσμες, το σύστημα του ελληνικού ΑΕΙ και ζω το σύστημα του βρετανικού πανεπιστημίου άρα μπορώ να κρίνω και καλά μάλιστα. Αφετέρου πρόκειται για το μέλλον χιλιάδων παιδιών, κάτι που θεωρώ πολύ πιο σοβαρό από τα μπετά της Ολυμπιάδας.
O πρύτανης παραδέχεται ότι όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα έκαναν λάθος και έχει δίκιο. Κάνανε τα παιδιά πειραματόζωα, βάζοντάς τα να χοροπηδούν στο τραμπολίνο των μαθημάτων: Ήταν πέντε οι δέσμες. Η πέμπτη κρίθηκε περιττή οπότε μειώθηκαν σε τέσσερις αποτελούμενες από τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα η καθεμιά. Αυξήθηκε μετά ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, μπαίνοντας στο χορό και η Β Λυκείου εν όψει σφαιρικότερης μόρφωσης και καταπολέμησης των φροντιστηρίων. Ύστερα μειώθηκε ο αριθμός των μαθημάτων ως μια δειλή υποχώρηση. Φυσικά ο πρύτανης δε θα εισακουστεί μια και η τωρινή κυβέρνηση έχει το ιδεολογικό φετίχ των εξετάσεων στο πετσί της (ρυθμιστικός παράγοντας για να εκλέγεται).
Στο δεύτερο μισό της πρότασης όμως ο πρύτανης με εκπλήσσει: Προπαρασκευαστικό έτος; Να μπουν στα πανεπιστήμια; Πόσοι να μπουν στα πανεπιστήμια και σε τι πανεπιστήμια θα μπουν; Πόσοι θα βγουν απ' αυτά;
Προπαρασκευαστικό έτος, ή όπως το λένε αυτοί που το πρωτοεφάρμοσαν foundation course, είναι το βρετανικό σύστημα που εφαρμόζεται χρόνια τώρα και απευθύνεται στους μαθητές εκείνους που απέτυχαν να συμπληρώσουν τους απαιτούμενους από το πανεπιστήμιο βαθμούς για την αυτόματη εισαγωγή τους. Το σύστημα αυτό δεν εφαρμόζεται σωστά ούτε καν απ' τα βρετανικά πανεπιστήμια καθώς δεν υπάγεται στην άμεση αρμοδιότητά τους, δεδομένου ότι οι περισσότεροι μαθητές μπαίνουν "σπρωχτοί", ιδιαίτερα αν σκεφτώ κέντρα με foundation course στην Ελλάδα που στέλνουν προπτυχιακούς φοιτητές στη Βρετανία χωρίς να τους ιδρώσουν το αφτί. Δέστε εδώ τώρα την ακόμα χειρότερη αντιγραφή που πάει να κάνει ο Έλληνας: Foundation course για όλους, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, να δηλαδή πάλι χαζά πειράματα στις πλάτες των παιδιών. Όσο για τη διάρκειά του (ένα έτος), είναι μια χρονιά που θα πάει χαμένη για τον Έλληνα μαθητή. Ο ίδιος θα μπαίνει στο πανεπιστήμιο ένα χρόνο μετά τον καλό Βρετανό μαθητή που δεν προπαρασκευάστηκε αλλά μπήκε μόνο με τους βαθμούς του Λυκείου.
Ο αριθμός των φοιτητών κάθε χρονιά δεν είναι ξεκάθαρο ποιος θα είναι. Εμπειρικά μπορούμε να πούμε ότι αυξάνεται με αστείο τρόπο. Ενώ αυξάνονται οι εισακτέοι ένεκα πολιτικής προπαγάνδας συνήθως, η υποδομή των ΑΕΙ μένει ίδια. Θα μαντεύετε, πιστεύω, τι πορεία ακολουθεί η ποιότητα ώστε να ισορροπήσει το σύστημα, απόπατος.
Από το ελληνικό πανεπιστήμιο βγαίνουν όλοι: Δεν προβλέπεται έκπτωση του φοιτητή, ούτε επανάληψη χρονιάς. Όλο το παιχνίδι είναι μια λίστα από χρωστούμενα μαθήματα που τα ξοφλάει ο μέσος βαρύμαγκας/κοπρίτης αντιγράφοντας εξετάσεις αραχτός με τσιγαράκι και φραπεδιά στο έδρανο. Το γραπτό δε βαθμολογείται ανώνυμα, επομένως υπεισέρχεται συχνά στο αποτέλεσμα η οποιαδήποτε συναισθηματική παρόρμηση του διορθωτή (μπούτια φοιτήτριας, κλπ). Το γραπτό διορθώνεται από έναν. Εφόσον λοιπόν μπουν όλοι λόγω του foundation course, αναμενόμενο και λογικό θα είναι να βγουν όλοι. Τι κέρατα θα κάνουν όλοι αυτοί στην ήδη κορεσμένη αγορά εργασίας; Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κάποιος πριν παίξει με το μέλλον ενός νέου ανθρώπου και τον καταστρέψει στέλνοντάς τον ντουγρού στην ανεργία;
Εδώ δέστε σχέδιο καραμπινάτο. Κούρτεση του ftou.gr και παρακαλώ, δεν κάνει και τίποτα:
- Ξεσκονίστε το εκπαιδευτικό προσωπικό που στραβώνει τα παιδιά από την πρώτη Δημοτικού μέχρι την τρίτη Λυκείου. Ξηλώστε τους επιτόπου και διορίστε σωστούς. Απολύστε όλους τους θεολόγους. Απολύστε το 90% των φιλολόγων. Δάσκαλος που κάνει ορθογραφικά; Όξω. Αγεωμέτρητος και ασυνάρτητος μαθηματικός; Όξω.
- Βάλτε στο πανεπιστήμιο εκείνους που το αξίζουν, που στρώσανε τον κώλο τους και διαβάσανε. Βρείτε ένα σύστημα αξιόπιστο και εφαρμόστε το. Αν δε μπορείτε να βρείτε, βάλτε ως κριτήριο τους βαθμούς του Λυκείου. Αν εφαρμόσετε το παραπάνω, θα είναι όντως αντικειμενικοί.
- Δεν είστε ικανοί να φτιάξετε σύστημα; Νο πρόμπλεμ μάι φέλλας, αντιγράψτε βρετανικό, αλλά κάντε το σωστά. Τέρμα στο άσυλο κι ας φωνάζουν τα κομματόσκυλα στο προαύλιο, ανώνυμη κι αντικειμενική βαθμολόγηση, τέρμα στα ακαταλαβίστηκα (κακά μεταφρασμένα, δηλ. τσουρνεμένα) συγγράμματα και ουσιαστικός έλεγχος των πανεπιστημιακών, επί τω έργω. Σωστά και λειτουργικά ακαδημαϊκά φροντιστήρια (ομάδες πέντε έως δέκα ατόμων - όχι όπως τώρα, όλοι χύμα στο αμφιθέατρο), προσεγμένες κι υποχρεωτικές εργασίες από τους φοιτητές, προσεκτικά οργανωμένες εξετάσεις και όχι θέματα γραμμένα στο πόδι αποβραδίς.
Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι προβληματικό από την πρώτη δημοτικού. Ίσως σ' αυτό να συνέβαλε η τροποποίησή του κάθε φορά που άλλαζε ο Υπουργός Παιδείας. Αποτελεί σίγουρα τεκμήριο κυβερνητικής αναξιότητας όλων όσων το πείραξαν, αλλά νομίζω ότι αποτελεί και κίνητρο να βρεθεί επιτέλους μια σωστή και σταθερή λύση χωρίς πολλές κουβέντες και διατυπώσεις. Λίγες και λογικές.
Και πού 'στε: Να έπονται της σκέψης, αλλιώς θα εξακολουθήσετε να βλέπετε στα φόρα του Internet τις κοτσάνες των πτυχιούχων που παράγετε και θα σας έρχεται κάτι σαν τύψη ένα πράμα, αν φυσικά έχετε λίγη τσίπα και δεν έχει γίνει όλη προγούλι από τα βαρέα και ανθυγιεινά κονδύλια.
Σχόλια:
Σωστός φίλε μου ....σωστός!
Χμ!Γενικά συμφωνώ σε πολλά απο αυτά που λες!Απλά πάντα ήμουν της άποψης ότι ο κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα στην μάθηση και εκπαίδευση!Λές
"Πόσοι να μπουν στα πανεπιστήμια και σε τι πανεπιστήμια θα μπουν; Πόσοι θα βγουν από αυτά;"
Πίστεψε με χώρος για όλους υπάρχει!Αρκεί να υπάρχει αξιοκρατία εκει μέσα!Τα πανεπιστήμια για έναν φοιτητή είναι η χαρά της ζωής εννοείτε!Και γιατί αυτό?Διότι θα διαβάσει 2 φορές τον χρόνο θα περάσει τα μαθ΄ματα κουτσά στραβά(σκονάκια,πάπιρος κτλ κτλ) σε 4,5,6 χρόνια και όλα οκ!όπα!Εντάξει μεγάλε!Διάβασες και μπήκες και τώρα απολαμβάνεις την φοιτητική ζωή!Και ο ΄Τάσος,η Μαίρη και ο Σπύρος διάβασαν αλλά δεν πέρασαν!Απλά με το σύστημα δέσμες που όλοι σου η χρονιά κρινόταν μέσα σε 1 3ωρο δεν τα κατάφεραν!Παρόλα αυτά ξέρουμε οτι τα 3 αυτά παιδιά θα αρίστευαν στοπαμεπιστημιο!Απλά δεν τους κάτσανε η παννελήνιες!Τώρα βλέπω παιδάκια να περνάνε με χαρακτηριστική άνεση!Άσχετα αν είναι στο 3ο έτος και εχουν περάσει μόνο 2 μαθήματα!Ε όσο τα σκάνε οι γονείς θα τους δωθεί ηυ ευκαιρία να βάλουν μυαλό και να περάσουν!Και ας μην ξέρουν γρι απο γραμματική!Και ας μην ξέρουν πως γράφεται τ "ειναι"(ινε?ηνε?οιναι?)
Τους δώθηκε η ευκαιρία και πέρασαν όμως!Πέρασαν που χου λέω τώρα στο ΤΕΙ χρηματοοικονομιής και ασφαλιστικής που έμπαινες με μέσο όρο 9,5-10!Ουάο!Το ΤΕΙ είναι αξιόλογο παρεπιπτόντος!Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών είναι για τα μπάζα όμως!Και όμως κάποτε θα το τελειώσουν!Και δεν πειράζει εσείς κακομοίρηδες Τάσο
Μαίρη και Σπύρο που ο ένας δουλεύει για να βγάλει το deree και σκοτώνεται στο διάβασμα, ο άλλος ξενιτεύται στας Αγγλίας και ο 3ος στα Δημόσια ΙΕΚ!Εσεις δεν έχετε δικαίωμα στην μάθηση διότι κάνατε το λάθος να στα 18 σας να μην έχετε το μυαλό που είχατε στα 21 σας!Και ναι το μπάζο που δεν ξέρει να γράφει το "ειναι" θα έχει χαρτί ΑΕΙ-ΤΕΙ και εσείς θα ψάχνεστε στο ΔΙΚΑΤΣΑ!Ε όχι λοιπόν!
Είμαι απο τους τυχερούς που πέρασα με το σύστημα των δεσμών που πέρασα καταπληκτικη φοιτητικη ζωή κτλ κτλ!Αλλά στα 27 μου αυτή είναι η άποψη μου!
Ανοίχτε τα ΤΕΙ-ΑΕΙ και φτιάξτε ένα κωλοσύστημα που θα βγαίνει αυτός που αξίζει!όχι όλοι!Τι δηλαδή επειδή διάβασες στο Λύκειο πα να πει ότι είσαι κορυφή?Στο φινάλε στη ζωη θα φανεί αυτό!Πρέπει δηλαδή να μπούμε όλοι στο τριπάκι να μην ΄χουμε ζωή απο τα 10 μας για να μπούμε σε ένα Πανεπιστήμιο?Με αγγλικά,Γαλλικά,πιάνο,μπαλέτο,κτλ κτλ όπως είναι τα σημερινά παιδάκια?όχι φιλε!Εγώ θέλω να περάσω καλά στο ΛύκειοΝα μάθω ότι εγώ θέλω να μά8ω λόχι ότι μου επιβάλει το σύστημα!Ας έχω μια απλή γνώση στα άλλα!Θέλω να γίνω μαθηματικός ρε παιδί μου!Γιατι να διαβάσω αρχαια??????
Ναι θέλω να βγάζω το Λύκειο με 11 αλλα να ξέρω οτι έχω μάθει αυτά που γουστάρω εγώ και βέβαια ξέρω και μια αλφα ορθογραφία ρε αδελφε?Ε πως θα στείλω το μηνυμα αυριο μεθαυριο στην γκόμενα/γκόμενο!Θέλω να μπω με το 11 αυτό εκεί που γουστάρω!Αν αξίζω η όχι θα φανεί απο το 1ο 6μηνο!Θέλω να έχω την φοιτητικη ζωάρα μου αλλά απο τα 6 μαθήματα το 6μηνο πχ να περνάω τα 3-4!όχι κανένα!Και να βγάλω το Πανεπιστήμιο που εγώ διάλεξα(οχι μπήκα τυχαία) με ένα Λιαν καλός!Επειδή θα το γουστάρω!Και να λέω μετα στον εαυτό μου"μπραβο ρε Κώστα!Πέρασες γαμάτα,μπήκες εκει που ήθελες το τέλειωσες και τώρα ασχολείσαι και με αυτο που θέλεις!ΟΧΙ!Οι καλοί δεν χάνοντε!
Ξέρω οτι για πολλούς λέω χαζομάρες και ξεφεύγω!Αλλά τα θέλω όλα δικά μου!έτσι θα γίνω ένα άξιο μέλος της κοινωνίας!
Υ-Γ:Οι παραπάνω απαντήσεις μπορούν μα μπούν και σε λίστα ανεκδοτων για όποιον τις θεωρεί χαζές!Απλα σκεφτείτε τι καλα που θαταν!
Υ-Γ2 Σορρυ για τα ορθογραφικα αλλα δεν θα κάτσω να σκάσω κιολας!Στο ιντερνετ γράφω!όχι στον επικουρο καθηγηταρά ουτε στον πρόεδρο της εταιρίας που δουλεύω!
Κακά τα ψέματα η ελληνική κοινωνία από ανέκαθεν έδινε τεράστια σημασία στην εκπαίδευση και ειδικά την πρόσβαση στην πανεπιστημιακή βαθμίδα. Ο λόγος είναι απλός. Αποτελούσε ένα από τα ελάχιστα μέσα ανόδου στην κοινωνική βαθμίδα της χώρας μας. Ο Κωστής είναι αρχιτέκτονας. Η Μαρίκα δικηγόρος κ.α.
Μάλιστα, αυτό γινόταν εντελώς φορμαλιστικά, με την έννοια ότι το πτυχίο συνδέεται αυτόματα με συγκεκριμένα προνόμια ανεξάρτητα από την ουσία και την ποιότητα των πανεπιστημιακών σπουδών αλλά και την ατομική αξία του πτυχιούχου.
Σήμερα βέβαια αυτή η πραγματικότητα έχει κλονιστεί σοβαρά λόγω των δραματικών αλλαγών που έχουν συμβεί στην αγορά εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο οι γονείς εξακολουθούν να θεωρούν το "χαρτί" του πανεπιστημίου σαν έπαθλο αλλά και ως βασική προτεραιότητα για τα βλαστάρια τους. (Αυτό βέβαια το εκμεταλλεύονται οι πολιτικοί οι πανεπιστημιακοί και βλέπεις τι προτάσεις κάνουν). Το ζήτημα είναι ότι το έπαθλο για το οποίο αγωνίζονται οι παίκτες έχει χάσει πλέον όχι μόνο τη λάμψη του αλλά σε μεγάλο βαθμό και την αξία του. Το πιο τραγικό ωστόσο είναι ότι όλοι οι παίκτες αναπτύσσουν μια μακροπρόθεσμα καταδικασμένη τακτική, άρα χαμένοι άπαντες. «Οι γονείς που δίνουν μια μικρή περιουσία σε φροντιστήρια που κάνουν τα παιδιά τους παπαγαλάκια. Οι δε μαθητές που άλλο που δεν θέλουν να μπαινοβγαίνουν στα "άσυλα" ελεύθερα.
Ολα καλά, κι ακόμη περισσότερα... Αλλά το άσυλο μην το παίρνετε σβάρνα! Αφήστε το μην χρειαστεί, άλλα άσυλα γκρεμίστε!
Μεγάλε όπως τα λες είναι και χειρότερα. Χωρίς πρόθεση να υποκριθώ το δικηγόρο του διαβόλου, νομίζω ότι πάντα επηρεαζόμαστε από τη δική μας ιστορία. Το μέγα έγκλημα στην ελλ. παιδεία του 2004 είναι οι χιλιάδες ακάλυπτες επιταγές που παίρνουν κάθε χρόνο τόσα παιδιά (και οι ανυποψίαστες μαμάδες που καμαρώνουνε και μετά παν και ψηφίζουν τα καθάρματα που μας βόλεψαν το Λαλάκη στο ΑΕΙ). Αυτό που παρατηρώ εγώ είναι η σταδιακή αλλοτρίωση του ατόμου από την ιδιαιτερότητα του εκάστοτε αντικειμένου (=με απλά λόγια, δε βλέπω τόσους πολλούς ειλικρινά παθιασμένους με το όποιο αντικείμενο). Η θεσούλα, το βόλεμα και τα φράγκα (ασχέτως δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα) υπερτερούν όλο και πιο πολύ της αγάπης για το επιστημονικό πεδίο. Αντιπαράδειγμα: εγώ αν δεν πέρναγα μηχανικός και χτύπαγα κανένα Φυσικό, Χημικό κλπ. θα ψόφαγα - όχι λόγω βάσεων ή περιφρόνησης, απλά επειδή είχα αγάπη στην εφαρμοσμένη γνώση. Νομίζω πως, 11 χρόνια αφότου τέλειωσα εγώ το Λύκειο, τα παιδιά είναι πολύ πιο υποψιασμένα (θετικό μεν), και πολύ πιο προσανατολισμένα στο προσδοκώμενο όφελος/[θεσούλα και φράγκα], απ' ότι στην ομορφιά της διαδρομής[φίλοι, γνώση] (αρνητικό δε).
Θα μού πεις, καλή η θεωρία αλλά αυτά είναι για να τα γράφουμε στις εκθέσεις. Τεχνοκρατικά, το ζητούμενο είναι 1: δεν μπορούμε να δώσουμε μια ιδέα στη νεολαία για τη ζήτηση που έχει κάθε ειδικότητα στην πιάτσα, ή δεν θέλουμε; Ή μήπως η Ελλάδα είναι Wall Street για νάχει μεγάλες αυξομειώσεις στην ποιότητα και την ποσότητα των θέσεων εργασίας;
Οι απαντήσεις είναι προφανείς. Αυτό που με καίει είναι η ειρωνεία ότι η παιδεία, ακόμα και σήμερα, με τους λίγους καθηγητές που αξίζουν, δίνει αρκετά εφόδια στους νέους για την ανατροπή. Αν θες νάσαι υποψιασμένος, δε μασάς το χόρτο των πολιτικών και των σαλτιμπάγκων.
Το γαμώτο είναι ότι στα 18 το σχολείο τελειώνει, εμείς πρέπει να ζήσουμε και αρχίζουμε να κυνηγάμε ή το μεροκάματο ή το άραγμα γιατί δε νιώθουμε έτοιμοι (και την κάνουμε χαλαρά σε κανα ΙΕΚ, κανα αφρικα κολετζ, κανα σεμιναριο κλπ.)
Καλησπερα κατ'αρχην,
Αν και σπανια γραφω σε forums στο διαδικτυο θα κανω την προσπαθεια να σχολιασω αυτα που διαβασα σε αυτες τις γραμμες, κυριως επειδη ολα αυτα ηταν και ειναι η ζωη μου τα τελευταια 6-7 χρονια.
Αν και σε "γενικες" γραμμες συμφωνω με το αρθρο υπαρχουν αρκετα σημεια τα οποια θα ηθελα να σχολιασω.
1)Συστημα Δεσμων
Το κυριοτερο προβλημα, μεταξυ ΠΟΛΛΩΝ αλλων, με αυτο το συστημα ηταν οτι δεν ειχες την δυνατοτητα να διαλεξεις εσυ την σχολη που ηθελες να μπεις.Προφανεστατα διαλεγες καποια στην ιδια πανω κατω επιστημονικη περιοχη, οπως π.χ. για την δεσμη 1 ηταν ολες οι θετικες επιστημες, οπου δηλαδη εσυ ακομα κι αν ηθελεσ χημικο και εμπαινες φυσικο ηταν τουλαχιστον συναφεσ.Στα 4 χρονια που ημουνα στο πανεπιστημιο συναντησα ΠΑΡΑ πολλουσ κυριωσ μικροετεισ που μου λεγανε οτι "εγω δεν ηθελα να σπουδασω αυτο" "ηθελα να μπω αλλου" και τα συναφη.Και θα συμφωνησω απολυτα μαζι τουσ, μιασ και πιστευς οτι στα 16-17 σου ΔΕΝ εχει την ικανοτητα ΑΚΟΜΑ να γνωριζεις τι σου αρεσει σαν επαγγελμα και τι οχι.Μπορει καποιος π.χ. να του αρεσει η χημεια ΑΛΛΑ οταν περασει στο χημικο και δει τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σημαινει χημεια, να αλλαξει γνωμη.Θα μπορουσα να πω κι αλλα επι του θεματοσ αλλα θα εκσαντλησω τουσ χαρακτηρεσ.
2)"Θέλετε σχέδιο καραμπινάτο"
Αρχηγε μοθ, το σχεδιο το καραμπινατο μπορω να στο πω κι εγω, μπορουν να στο πουν και οι πολιτικοι ΜΠΟΡΕΙ να στο πει και ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ακαδημαικοσ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟ.Απλα
ι) απο πισω υπαρχουν συμφεροντα που δεν το αφηνουν να πραγματοποιηθει
2) και ισωσ οικονομικοι παραγοντεσ..
ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΓΝΩΣΤΟ.θα μπορουσα, ωσ συνηθωσ, να πω και άλλα, αλλά....
3)"Από το ελληνικό πανεπιστήμιο κατά κανόνα βγαίνουν όλοι"
Αυτο δεν ισχυει ΚΑΘΟΛΟΥ.ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ δεν τελειωνουν.Παρα πολλουσ τουσ μαγκωνει ο στρατοσ και μετα "ΠΟΙΟΣ μωρε να ξαναγυρισει στο πανεπι..."
4)"Αρκεί να υπάρχει αξιοκρατία εκει μέσα"
Υπαρχει ελαχιστη αξιοκρατια, σε αυτο συμφωνω.Μπορει να στην κανουνε απο και που δεν το περιμενεισ.
Θα μπορουσα να πω κι άλλα...αλλά.........
Και να προσθεσω κατι αλλο πολυ σημαντικο το οποιο μπορω να το πω τωρα πια που εχει περασει η πλειοψηφια αυτων των πραγματων απτη ζωη μου, αλλα και κυριως για να πληροφορησω τους νεοτερους.
Ακουω στην τηλεοραση, οπωσ π.χ. εργα, αποψεις τυπαδων που βγαινουν στο γυαλι, αλλα και αποψεισ απο διαφορα κοντινα μου ατομα, πως για μπεισ στο πανεπιστημιο πρεπει να ΕΙΣΑΙ ΜΥΑΛΟ, ναι εισαι ΕΞΥΠΝΟΣ, να σου ΚΟΒΕΙ, να εχει ΙQ πανω απτο μεσο ορο κτλ...αυτη η αποψη ειναι ισως απο τισ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ βλακειεσ που εχω ακουσει ποτε.Σημασια δεν εχει το ποσο εξυπνοσ ειναι, ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ολοι στα ιδια επιπεδα εξυπναδας κυμαινομαστε, με εξαιρεσεις προφανεστατα οι οποιες ειναι ελαχιστες μπροστα στον κανονα, αλλα το τι ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ θα πραγματοποιησεις σε οποιοδηποτε πραγμα κανεις στη ζωη σου.Εγω, στη ζωη μου, και το λεω αυτο με υπερηφανεια, εχω γνωρισει πολλα ατομα τα οποια το αναγνωριζω καθαρα οτι σκεφτοναι ΕΝΤΕΛΩΣ ανωτερα απο μενα απο οποια πλευρα και αν το δεις. Παρολαταυτα ομως τα θυμαμαι οτι αφηναν τα μαθηματα το ενα μετα το αλλο.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να τα περασουν.Θα μπορουσαν και πιο ανετα κι απο μενα.Απλα δεν καθονται να διαβασουν.Δεν κανουν την προσπαθεια.Και οι πανελληνιες αλλα και το τωρινο συστημα χρειαζονται, μεταξυ αλλων, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ(η αλλιωσ να στρωσεισ τον κωλο σου κατω και να διαβασεισ) για να τα περασεις και οχι εξυπναδα.Αποψεισ του τυπου "Δεν ειμαι εγω εξυπνος για να μπω στο πανεπιστημιο" 'η "δεν μου κοβει τοσο πολυ οσο τησ κυρα μαρικασ ο γιοσ που μπηκε στην παντειο" ειναι εντελως βλακεισ.Σορρυ αν σασ κουρασα, αλλα ειναι μια αποψη που την εχω ακουσει απειρεσ φορεσ και ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που την ξανακουω μου την δινει στα νευρα...:)
Συμφωνώ κατά ένα μεγάλο ποσοστό με όσα αναφέρει ο αρθρογράφος.Θα μιλήσω όμως για την δική μου περίπτωση.Άριστος μαθητής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ώσπου να φτάσω στις πανελλήνιες εξετάσεις. Εκεί δεν ξέρω, αλλά έπαθα ένα ντουβρουντζά να το πω, ένα black out,δεν μπόρεσα να γράψω καλά, όχι ότι δεν είχα βάλει κώλο κάτω να διαβάσω,αλλά το άγχος με είχε ισοπεδώσει,έγινε και ένα θλιβερό γεγονός εκείνη την περίοδο,δεν ψάχνω να βρω δικαιολογίες, αλλά είναι πραγματικά γεγονότα.Το όνειρό μου ήταν να σπουδάσω, πρώτα απ΄όλα για μένα και μετά για τους δικούς μου.Η οικογένεια μου δεν είχε την οικονομική ευχέρεια να με σπουδάσει στο εξωτερικό, αν και εγώ το ήθελα πάρα πολύ, δεν έχω παράπονο, αλλά είναι αδικία κάποιες οικογένειες να στέλνουν έξω τα παιδιά τους και εκείνα να κοροιδεύουν χαζεύοντας.
Δεν σταμάτησα όμως, ένιωθα μειονεκτικά απέναντι σε άλλους γνωστούς, που ήδη σπούδαζαν.Δεν μπορεί η κόρη του Νίκα, που πέρναγε την τάξη του γυμνασίου με σκονάκι και με δυσκολία, να σπουδάζει στο παιδαγωγικό στην Αθήνα!!!Ενώ εργαζόμουν,πήγα σε δημόσιο ΙΕΚ και σπούδασα στον οικονομικό τομέα με υποτροφία,λόγω καλών βαθμών,γίνεται και εκεί πολύ καλή δουλειά, όσο κι αν πολλοί πιστεύουν το αντίθετο.Προς τί όμως όλη αυτή η φλυαρία για μένα?
Αν την περίοδο που έδινα εγώ πανελλήνιες,δεν υπήρχαν οι δέσμες, αλλά υπήρχε το τωρινό σύστημα ,σίγουρα θα είχα μπει στο καλύτερο πανεπιστήμιο και θα είχα αποφοιτήσει.Δεν πτοούμαι όμως, μπορεί να μην έχω πτυχίο ανώτατης σχολής, γνωρίζω όμως ότι το "γεια σου τί κάνεις?" γράφεται έτσι και όχι "για σου τη κάνεις"(από μήνυμα σε κινητό,από φοιτήτρια της παντείου!). Να μην μπερδέψω στο θέμα και τους διαγωνισμούς στον ΑΣΕΠ,όπου όλοι μιλούν για αξιοκρατία, ενώ πολλοί πτυχιούχοι πανεπιστημίου, χωρίς να δηλώσουν το πτυχίο τους, παίρνουν μέρος σε κατώτερες κατηγορίες..
Να αλλάξουν τα πράγματα, να γίνουν καλύτερα, χωρίς όμως να χάσουμε και τις μίζες και τα συμφέροντά μας.Θέλουμε και τον σκύλο χορτάτο ,αλλά και την πίτα ολόκληρη..
Τυχαία βρέθηκα στο σάιτ αυτό και πραγματικά έμεινα έκπληκτος από την αδυνάμια του γράφοντος να κατανοήσει τι συμβαίνει γύρω του. Γράφω τα σχόλια αυτά, προσπαθώντας φιλότιμα να παραμείνω ήρεμος.
1) Ο Μπαμπινιώτης δεν προσπαθεί να μιμηθεί το αγγλικό αλλά το γαλλικό σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Βασικά προτείνει να ελέγχει αυτός και οι φίλοι του την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
2) Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα παρέμενε βασικά το ίδιο εδώ και δεκαετίες. Οι μικροαλλαγές που γίνονταν από κάθε νέα κυβέρνηση ήταν βασικά αυτό, μικροαλλαγές.
3) Η σημαντική μεταρρύθμιση στη δομή της εκπαίδευσης, που άρχισε στα τέλη της δεκαετίας του 90΄, θεσμοθέτησε τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΙΕΚ) και μαζικοποίησε την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αλλαγές αυτές ήταν αποτέλεσμα συναίνεσης μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Παραδείγματος χάρη, το ΠΑΣΟΚ είχε θέσει ως στόχο το 60% των αποφοίτων Λυκείου να εισάγονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η ΝΔ συμφωνεί πλήρως, απλώς θέλει να μην πληρώσει το δημόσιο τη μαζικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, γι΄ αυτό προτείνει ιδιωτικά ΑΕΙ.
4) Ο συγγραφέας φαίνεται να ανησυχεί για την αύξηση των νέων αποφοίτων (γιατί πιθανώς θα είναι ανταγωνιστές στην αγορά εργασίας-ναι, καλός ο ανταγωνισμός και οι ελεύθερες αγορές, αρκεί να μην στρέφονται εναντίον μου). Δε φαίνεται όμως να έχει πάρει χαμπάρι ότι η μαζικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει ήδη συντελεστεί και η πρόταση Μπαμπινιώτη είναι μια διαχειριστική λύση της νέας πραγματικότητας.
5) Ο γράφων αγανακτεί για τα κύματα νέων αποφοίτων που θα ριχτούν στην κορεσμένη αγορά εργασίας. Δεν του περνάει από το μυαλό ότι ένας από τους στόχους των αλλάγών στην εκπαίδευση είναι ακριβώς αυτός, να δημιουργηθεί ανεργία ακόμη και εκεί που δεν υπάρχει, πχ μηχανικοί.
6) Η λύση που προτείνει ο γράφων είναι απλή, εξετάσεις και περισσότερες εξετάσεις, αντικειμενικές φυσικά, ώστε να αναδειχθούν οι "άξιοι". Είναι προφανές ότι η μόρφωση γι΄αυτόν δεν είναι δικαίωμα του κάθε έλληνα νέου.
Απαντάει ο απογοητευμένος γράφων:
1) Δεν έχει καμία σημασία. Εγώ το βρετανικό σύστημα βλέπω και όχι το γαλλικό.
2) Ρώτησε τους μαθητές αν ήταν μικρές ή όχι οι αλλαγές.
3) Ουδέν σχόλιο (δε γνωρίζω τις λεπτομέρειες).
4) Ο γράφων δεν απασχολείται στην ελληνική αγορά εργασίας οπότε δεν έχει κανένα λόγο να "ζηλεύει" ή να "φοβάται" όπως υπονοείς.
5) Δε σε πιάνω.
6) Ναι, να αναδειχθούν και να βρουν δουλειά εκείνοι που πραγματικά το αξίζουν και που κοπίασαν. Δε μπορώ να καταλάβω ποιο είναι το πρόβλημά σου μ' αυτό. Τι σχέση έχει η μόρφωση; Φυσικά και είναι δικαίωμα όλων!!! Μήπως τα έχεις μπερδέψει;
Off-topic comment: Πραγματικά αρχίζει να μου τη δίνει η συμπεριφορά ορισμένων στα σχόλια.
- Όλοι βρέθηκαν τυχαία στο site αυτό, όπως λένε. Ξέπεσαν σα να λέμε. (Μη ευγενικός χαιρετισμός σε ένα νέο χώρο που φιλοξενεί τις ιδέες σας. Αγενέστατος μπορώ να πω - πιο κατάλληλη λέξη.)
- Κανείς τους δεν καταδέχεται να φτιάξει προφίλ, να δείξει μια παρουσία στο site, να δημιουργήσει χαρακτήρα. Σεβαστό αλλά δείχνει ότι οι προθέσεις δεν είναι και τόσο αγαθές. Το λοιπόν προδιαθέτει σε καχυποψία από μέρους μας.
Δεν είσαι ξεκάθαρος φιλαράκο. Μιλάς με μια ξύλινη πολιτική γλώσσα που σιχαίνομαι. Δύσκολο να την κατανοήσω.
Το θεμα σας με αγγιξε αφου ειναι το 9ο ετος που ειμαι στην Αγγλια για σπουδες 1ος πτυχειου που καταλληξανε σε 2 και καποια χρονια εργασιας. Η συγκριση αναμεσα στο Ελληνικο και Βρετανικο συστημα γινεται αυθορμητα παρα πολυ συχνα και οσο μεγαλωνω αλλαζουν και οι αποψεις μου. Ποναω την Ελλαδα και περιμενω με αγανακτηση ενα καλυτερο συστημα το αισιοδοξω οτι θα βρεθει σε καποια φαση. Εμενα η ανησυχεια μου ειναι η οποιαδηποτε αντιγραφη οποιουδηποτε συστηματος. Το εκπαιδευτικο συστημα καθε χωρας καθρευτιζει τον χαρακτηρα του ιδιου του λαου. Ειμαι περηφανη γι'αυτο που ειμαστε και για το γεγονος οτι μεσα απο το εκπαιδευτικο μας συστημα περνανε αξιες οπως ελευθερια, ανθρωπια, οικογενεια τις οποιες για παραδειγμα το Βρεττανικο συστημα εχει θεσει δευτερες (αν οχι τελευταιες).Το βρετανικο συστημα ειναι πρακτικο κυριως και σε μικρο του μερος ακαδημαικο. Το γεγονος οτι το δικο τους συστημα παραμενει χωρις ριζικες αλλαγες τα τελευταια χρονια θα επρεπε να ανησυχει. Η αλλαγη και το εσωτερικο ψαξιμο μιας χωρας για το εκπαιδευτικο της συστημα ειναι υγειες φαινομενο. Αλλωστε και οι ιδιοι οι Βρεττανοι εχουν οικονομικο προβλημα σε πολλα πανεπιστημια τους και γιαυτο μας δεχονται με ανοιχτες αγκαλες. Εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι ελπιζω με τις κινησεις αλλαγης που γινονται να διατυρηθει το Ελληινικο στοιχειο αυτο που θελει τον φοιτητη με αποψη, προσωπικοτητα και ανησυχειες, στοιχεια υγειη για το νεο. Για το κατα ποσο θα βρεθει δουλεια μετα το πτυχειο ειναι ενα αλλο θεμα το οποιο υπαρχει παντου και για να λεμε και την αληθεια αν δεν περιμεναμε το γνωστο μας να μας τη βρει μαλλον θα βρησκαμε γρηγοροτερα.
Αυτα με ιδιαιτερη φιλικη διαθεση και ενδιαφερον !
Γενικα παιδια συμφωνω με τις αποψεις σας, αλλα δυστυχως δεν ειδα να σχολιαζεται οτι μερικοι-μερικοι (δεν ονομαζω για ευνοητους λογους) μπαινουν στα ελληνικα πανεπηστημια και οχι μονο,αερα, χωρις να δινουν εξετασεις. Τωρα οσοι καταλαβατε καταλαβατε...
rey_mysterio_61 δεν είναι αυτό το θέμα του άρθρου
Δεν το διάβασα και όλο αλλά συμφωνώ. Φυσικά οι ανακοινώσεις που βγάζει η σύγκλητος του πανεπιστημίου (δεν κατονομάζω) κινούνται σε τελείως διαφορετικό μήκος κύματος. Λέει λοιπόν η σύγκλητος "όχι στη Μπολώνια και στο σύστημα που οδήγησε στην αποδιάρθρωση τα βρετανικά πανεπιστήμια". Αν τα αποδιαρθρωμένα πανεπιστήμια είναι σαν τα βρετανικά τότε τέτοια "ΑΠΟΔΙΑΡΘΡΩΜΕΝΑ" πανεπιστήμια θέλουμε και στην Ελλάδα. Τέτοιου είδους "αποδιάρθρωση" θα τη ζήλευαν όλοι. Γιατί τα πανεπιστήμια μας που κατα τη σύγκλητο είναι καλύτερα από τα βρετανικά έχουν καταντήσει μόνο για τις δημόσιες σχέσεις κάποιων μπαρόβιων κυρίων που απεργούν επι ενα χρόνο και πληρώνονται παράλληλα. Μια είναι η λύση ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, αξιολόγηση μεταξύ καθηγητών (αφήστε τις φαμίλιες της μαφίας να φαγωθούν μεταξύ τους) αξιολόγηση από τις επιστημονικές δημοσιεύσεις, την έρευνα, το ακαδημαϊκό επίπεδο, τις κτιριακές υποδομές κτλ. Και κάτι άλλο να απολύουμε κάθε χρόνο το χειρότερο καθηγητή της χρονιάς να δούμε τι ανακοίνωση θα βγάλει μετά η κάθε σύγκλητος...αρε μαφία
Oloi sumfwnoume oti h ELEY8ERH paideia einai dikaiwma olwn. Suntagmatiko dikaiwma malista.
Apo th mia omws oi perissoteroi len "h paideia einai dikaiwma tou ka8ena" kai apo thn allh exoun thn apaithsh na mhn bgainoun polloi ptuxiouxoi gia na mhn au3h8ei h anergia? H "a3iokratia stis eisagwges sta panepisthmia" einai enantia sto dikaiwma tou ka8enos sth ma8hsh kai sthn ekpaideush. An kapoios 8elei na apokthsei gnwseis anwtaths ekpaideushs se enan tomea einai dikaiwma tou kai as kopsei to kefali tou argotera na brei apasxolhsh sxetikh me auth
. H paideia den prepei na orizetai ws h lush tou problhmatos ths anergias alla ws enas tropos aneli3hs ths proswpikothtas (dieurhnsh pneumatikwn orizontwn klp) - (o orismos ths "paideias" pou8ena den periexei thn epaggelmatikh apokatastash).
Mhn 3exname oti to panepisthmio einai mia mikrografia ths zwhs opou o foithths ektos twn ma8hmatwn kai twn e3etasewn zei th ka8hmerinothta kai exei na antimetwpisei problhmata diaxeirhseis toso twn oikonomikwn tou oso kai twn sxesewn tou me tous sumfoithtes tou.
Sth telikh den nomizw oti to mellon kapoiou krinete apo to xarti pou 8a apokthsei sta xeria sthn hlikia 24-28 etwn alla apo thn ore3h tou na doulepsei.
PS: opws 8a katalabate den eimai kalos sto na grafw tis idees mou opote me to susthma twn desmwn h3era e3 arxhs oti 8a pairna ton Mpoul.
Xwris deuterh skepsh, anti na 3odeutw se frontisthria klp (tw kairw ekeino) efuga italia opou k apofoithsa prin ligous mhnes.
καλό το άρθρο, καλλύτερα τα σχόλια. Μ'άρεσε,πραγματικά. Μην ξαναμιλήσεις για άσυλο όμως σε παρακαλώ δεν σε πέρνει. Χρειάζετε πολύ περρισσότερο ακόμα και απο τις εξετάσεις. Σκέψου το σε παρακαλώ ξανά και σκέψου αυτούς που πάλεψαν και που πελέυουν ακόμα για αυτό. Οσο για το σύστημα εισαγωγής που δεν αναλύεις, αυτό είναι μαγκά μου το παλούκι, εκεί είναι η μαγκία της κάθε κυβέρνησης και του κάθε κράτους. Αν είναι να γίνει πρόταση ας γίνει εκεί και μετα το συζητάμε. Ελπιδοφόρο το οτι το σχολίασαν πολοί, το άρθρο σου, φένεται να τους ξύπνησε κάτι. ΑΛΛΑ... αγαπητοί μου αρθρογράφοι και σχολιαστές (βάζω και την αφεντία μου μέσα) λίγο πιο δυνατά παρακαλώ, το θέμα είναι για φωνές για πόλλες φωνές. ΚΑΝΤΕ ΠΡΑΜΑ ΜΩΡΕ, ΜΗ ΚΑΘΕΣΤΕ,ΣΗΚΩΘΕΙΤΕ.ευχάριστω.
τώρα διάβασα το σχόλιο του ''μπαουτσι'' ο ανθρώπος έχει πιάσει το νόημα, ακούστε τον.
Για να γράψεις σχόλιο στο άρθρο πρέπει να είσαι μέλος του site και να έχεις κάνει login.