Στείλε λεφτά στο ftou.gr
Μαγκέψανε οι κότες και κάνουνε τα πούπουλα χωρίστρα.
Τρίτη, 7 Ιουλίου

aparadektos 26/12/2004 7:03:00 πμ

Ναυτιλία και κράτος

ΑραλίκιΉ: Εκεί όπου η ανοησία συναντά την πλήρη έλλειψη κοινής λογικής

 

Μερικές φορές φοβάμαι πως η μαλθακότητα που μας έχει κατακλύσει είναι επικίνδυνη. Η έλλειψη κοινής λογικής οδηγεί το όχημα της ανοησίας του οποίου είμαστε όλοι απαθείς επιβάτες. Για πόσες πρωτιές μπορεί να είναι σήμερα υπερήφανος ο Έλληνας; Δεν εννοώ τα εφήμερα. Δεν εννοώ τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό πέρασε. Ωραίο ήταν και πέρασε (ωραίο παρότι, δεν καταφέραμε να ξεφύγουμε από την κηδεμονία του σπόνσορα).


Στην πραγματικότητα αυτό που έχει μείνει να γνωρίζει όλος ο κόσμος σαν Ελληνική πρωτιά είναι η Ελληνική ναυτιλία. Γνωρίζουν βέβαια και τις παραλίες μας και τα νησιά μας. Γνωρίζουν και την κάκιστη εξυπηρέτηση, την έλλειψη χαμόγελου, τις υψηλότατες τιμές, την κλειστή λόγω απεργίας Ακρόπολη κλπ.


Αλλά ακόμα κι αυτοί που, ενδεχομένως, νομίζουν πως η Ελλάδα είναι μια χώρα κοντά στην Ρόδο, γνωρίζουν την Ελληνική Ναυτιλία. Και παρότι στην Ελλάδα καταφέραμε να κακολογήσουμε την ναυτιλία μας, στο εξωτερικό έχει πλέον την καλύτερη φήμη. Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως με τα λιγότερα ατυχήματα. Στο μεγαλύτερο παγκόσμιο οργανισμό, τον IMO, πρόεδρος είναι Έλληνας, ο κύριος Μητρόπουλος. Η HELMEPA, αποτελεί παγκοσμίως μοναδικό φαινόμενο ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την διάσωση των θαλασσών, και είναι Ελληνική, γεννημένη από έναν Έλληνα καραβοκύρη, το συχωρεμένο το Λιβανό.


Ακόμα και η ακτοπλοΐα με τα προβλήματά της, δεν είναι τόσο χάλια. Ας μην ξεχνάμε πως πριν λίγα χρόνια ήμασταν όλοι βέβαιοι πως με την άρση του καμποτάζ, οι "ξένοι" θα γέμιζαν τις Ελληνικές θάλασσες με πλοία, και οι Έλληνες θα έμεναν να τους βλέπουν από μακριά. Δεν έγιναν όμως έτσι τα πράγματα. Τα Ελληνικά πλοία εκσυγχρονίσθηκαν τόσο που κανείς "ξένος" δεν τόλμησε να έλθει. Η ποντοπόρος ναυτιλία σήμερα αποτελεί τον πλέον σύγχρονο αλλά και το μεγαλύτερο στόλο του κόσμου. Είμαστε μάλιστα στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην πλειοψηφία να επιστρέφουν στην Ελλάδα. Συγχρόνως, η γύρω από το πλοίο προσφορά υπηρεσιών έχει απογειωθεί!


Εν τω μεταξύ...


Στην μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, το πράσινο κόμμα τοποθετούσε ως υπουργούς, γυναικολόγους (ακριβολογώ), και το μπλε κόμμα βάζει υπουργούς αδιάφορους (επίσης ακριβολογώ). Όταν πριν από πολλά χρόνια είχαν βγει οι μπλε, ένας γνωστός για την πρόσφατη μεταγραφή του στους πράσινους βουλευτής, στηρίχθηκε πάνω στους ψήφους του Πειραιά και της ναυτιλίας, και όταν ψηφίστηκε και του πρόσφεραν το υπουργείο, εκείνος αρνήθηκε.... Αργότερα βγήκαν οι πράσινοι και έβαλαν τον γυναικολόγο. Ο γυναικολόγος ασχολήθηκε με διάφορα σοβαρά πράγματα, δηλαδή με το βάψιμο στοκάρισμα και γενικότερα ευπρεπισμό του κτιρίου που στεγάζει το υπουργείο. Παρακολουθούσε βέβαια και όλες τις εκδηλώσεις της WISTA (women's international shipping and trading association) αλλά όχι από ενδιαφέρον για την ναυτιλία. Απλώς γνώριζε πως υπουργός δεν θα ήταν για πάντα, γυναικολόγος όμως...


Τώρα εάν σας έλεγα ότι σε κάποια υποανάπτυκτη χώρα της Αφρικής είχαν ορίσει υπουργό Ναυτιλίας έναν γυναικολόγο, θα λέγατε πως είναι τρελοί αυτοί οι Αφρικανοί. Όταν όμως αυτό συμβαίνει στην χώρα μας, τότε δεν είναι τρελοί οι Αφρικανοί αλλά "μαλθακοί"εμείς. Εμείς που λόγω μαλθακότητας δεν τους "δείραμε" αλλά ανεχτήκαμε και ανεχόμαστε οτιδήποτε...


Εάν αναρωτιέστε γιατί όλο αυτό το ανάθεμα, εξηγούμαι αμέσως. Την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, έγινε μία εκδήλωση η οποία θα απασχολήσει τον παγκόσμιο τύπο και θα αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση για την χώρα μας. Η έγκριτη εφημερίδα Lloyds του Λονδίνου, μία ναυτιλιακή εφημερίδα με παγκόσμια αναγνώριση, οργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την ετήσια επιβράβευση ναυτιλιακών προσωπικοτήτων και εταιρειών. Βραβεύτηκαν δηλαδή, οι καλύτερες εταιρείες και οι πλέον σημαντικές προσωπικότητες της Ελληνικής ναυτιλίας. Όπως καταλαβαίνετε, -μια και κανείς δεν είναι προφήτης στον τόπο του - για τον ξένο τύπο τουλάχιστον, οι σημαντικότερες προσωπικότητες της μεγαλύτερης στον κόσμο ναυτιλίας, είναι σημαντικότατες σε παγκόσμιο επίπεδο.


Ανάμεσα σε αυτούς που πήραν βραβείο ήταν η Κυρία Μαρτίνου, μία σεβάσμια κυρία η οποία χάρισε στην χώρα μας τρεις γιους οι οποίοι "τρέχουν" τις τρεις από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα. Βραβεύτηκε και η εταιρεία Allied, η οποία κατάφερε το μεγαλύτερο deal αγοραπωλησίας που ενδεχομένως έχει γίνει ποτέ. Η πλέον συγκινητική όμως στιγμή της βραδιάς ήταν όταν βραβεύτηκε ο γιος του ανέμου. Ναι, ο Νίκος Κακλαμανάκης, ήταν εκεί και πήρε το βραβείο του. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα βράβευσε τον "άνθρωπο της θάλασσας" στο πρόσωπο του δικού μας Νίκου.


Παρόντες περίπου επτακόσιοι από τους σημαντικότερους παράγοντες της ναυτιλίας σε όλο τον κόσμο. Γι΄ αυτή την εκδήλωση που διαφημίζει την Ελλάδα στα πέρατα της γης, ήρθαν από παντού VIPs και χειροκρότησαν τους Έλληνες ναυτιλιακούς παράγοντες.


Και ποιος έλειπε από την εκδήλωση; Ποιος τόλμησε να παρευρεθεί δι΄ αντιπροσώπου; Ποιος θεώρησε πως είναι σημαντικότερος από τον Νίκο τον Κακλαμανάκη, που ήρθε αυτοπροσώπως και με σεμνό τρόπο παρέλαβε το βραβείο του; Ποιος δεν κατάλαβε καν τι συνέβη; Ποιος είχε αφήσει τον γάμο του και είχε πάει για πουρνάρια; Ο υπουργός! Μια ευκαιρία είχε στην ζωή του να γνωρίσει κανέναν σοβαρό άνθρωπο, και την έχασε.... Κρίμα.


Εάν γνώριζα πως ο υπουργός ναυτιλίας θα σνομπάριζε μία τέτοια εκδήλωση, θα είχα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να ειδοποιήσω τον υπουργό τουρισμού. Καλή και άνευ κόστους διαφήμιση για την χώρα μας ήταν η εκδήλωση των Lloyds. Εφόσον ο καθ΄ ύλην υπουργός σνομπάρει την Ελληνική και την διεθνή ναυτιλία, τουλάχιστον ας ερχόταν ο κύριος Αβραμόπουλος, που είναι παρουσιάσιμος και ευπρεπής, και το μέχρι τώρα έργο του στο υπουργείο εμπνέει σεβασμό.
Την επόμενη φορά που θα γίνει κάποια μεγάλη ναυτιλιακή εκδήλωση, θα φροντίσω προσωπικά να ειδοποιηθεί ο κατάλληλος άνθρωπος. Δηλαδή ο υπουργός Τουρισμού. Από τους άλλους, από τους υπουργούς ναυτιλίας, χορτάσαμε. Άλλωστε ποτέ μέχρι σήμερα το ελληνικό κράτος δεν έχει ορίσει υπουργό κάποιον που να έχει σχέση με την ναυτιλία. Ακόμα και για συμβουλάτορες προτιμά τους "κομματικούς φίλους" και όχι τους ναυτιλιακούς παράγοντες. Περαστικά μας.


Τομάζος Παγώνης

Μαθήματα Rohala Art

Σχόλια:

#1~konosk @ 26/12/2004 - 11:43
Θα διαφωνήσω στα λεγόμενά σου περί ισχύος των ελληνικών πλοίων στο Αιγαίο. Το μοναδικό αποδεικτικό στοιχείο μου είναι οι χάλια γραμμές, ένα πολύ πρόσφατο ναυάγιο που κόστισε ζωές και το ξεσήκωμα των Δωδεκανήσιων για τα προγράμματα των πλοιοκτητών. Κατά τα άλλα δεν μπορείς να περιμένεις από ανύπαρκτο κράτος σοβαρή πολιτική εθνικής προβολής:X
#2~sadenrepese @ 26/12/2004 - 14:19
Τελικά λάθος κάνετε και οι δυό το υπουργείο Ναυτιλίας πάει πολύ καλύτερα απο οτι τα πράσινα χρόνια και αν καταφέρει να εντάξει σε ευρωπαικό πρόγραμμα τις άγονες γραμμές θα είναι απο τις μεγαλύτερες επιτυχίες του πατριώτη μου. Όσο για τον υπουργό τουρισμού και μόνο που αποκτήσαμε υπουγείο μετά απο 30 χρόνια πράσινης κατοχής είναι επιτυχία. Υπομονή λοιπόν, μην τα ισοπεδώνεται όλα.
#3~aparadektos @ 27/12/2004 - 15:18
(Z)Το γεγονός πως το υπουργείο είναι καλύτερο από τα χρόνια των "γυναικολόγων" δεν με ικανοποιεί. Το υπουργείο τουρισμού πάει πράγματι καλά και ... ελπίζω!. Όσον αφορά την επιβατηγό ναυτιλία και τις "χάλια γραμμές", οι άνω των 30 ετών, μπορούν να θυμηθούν και να συγκρίνουν τα τότε πλοία, με τα σημερινά. Καμία σχέση! Επιπλέον, οι επίσημες διεθνείς στατιστικές αποδεικνύουν πως τα Ελληνικά πλοία και ιδιαίτερα τα πλοία γραμμής που συνδέουν τα νησιά, είναι ασφαλέστατα. Ο Θεός να μας φυλάει από τους δρόμους και τα αυτοκίνητα.
Πάντως, το πνεύμα του άρθρου έχει σχέση με δύο πράγματα. 1. το γεγονός πως η Ελληνική ναυτιλία έχει καλύτερο όνομα στο εξωτερικό απ΄ ότι στο εσωτερικό. (:@ ...εμείς μόνο να κατηγορούμε θέλουμε, και να πετροβολούμε τα δένδρα που έχουν καρπό...), 2. το γεγονός πως η εκάστοτε κυβέρνηση δεν αξιοποιεί το υπάρχον, σε γνώσεις και σε εμπειρία, δυναμικό, αλλά προτιμά τους κομματικούς και μάλιστα "αδρά αμειβόμενους", o) φίλους.
#4~konosk @ 28/12/2004 - 13:56
Πλάκα μου κάνετε; Αν είναι να συγκρίνουμε τα σημερινά σκάφη με εκείνα που υπήρχαν πριν από τριάντα χρόνια, τότε δε μιλάμε για εξέλιξη αλλά για οπισθοδρόμηση. Είναι πολλά τα παλαιά σκάφη που κάνουν δρομολόγια σήμερα. Τώρα αν το πρόβλημά σας είναι Υπουργείο Ναυτιλίας ή Υπουργείο Τουρισμού, τότε δεν έχω να προσθ΄πεσω τίποτε. Μου είναι αδιάφορη και η πολιτική και τα αποτελέσματα και των δύο υπουργείων. Πολλή μασαμπούκα και μηδέν αποτελέσματα. Και φυσικά μην επικαλεστείτε το βρήκαμε καμμένη γη. Το παραμύθι δε δουλεύει πλέον :X
#5~casandramk @ 29/12/2004 - 10:59
Καλό είναι να μην "χρωματίζουμε" την Ναυτιλία κομματικά. Η υπόθεση αυτή είναι βλέπετε εθνική. Μεγάλο ποσοστό συμπατριωτών μας απασχολείται στην Ναυτιλία, είτε ως εργοδότες, είτε ως εργαζόμενοι και όλοι χρησιμοποιούμε την ναυσιπλοϊα.
Η χώρα μας έχει χρώμα γαλανόλευκο, η σημαία μας το ίδιο. Μιλάμε για την μεγαλύτερη πλουτοπαραγωγική πηγή που διαθέτουμε ως χώρα, είναι η "βαριά μας βιομηχανία". Ας φροντίσουμε όλοι, ανεξάρτητα πολιτικών πεποιθήσεων, ο καθένας με τις ικανότητες και την θέση που διαθέτει, να την στηρίξουμε, να κάνουμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες να γυρίσουν στην σημαία μας, εγχώρια να πιέσουμε για ασφαλείς μεταφορές και για καλές συνθήκες εργασίας των εργαζομένων.
Εύχομαι σε όλους τους ναυτικούς Καλές Θάλασσες...
#6~toxotria @ 30/12/2004 - 08:56
Πώς γίνεται να ευημερούν οι αριθμοί και να δυστυχούν οι πολίτες? Πώς γίνεται οι εφοπλιστές να προβάλλουν τον Ελληνισμό τους και οι Ελληνες να πνίγονται έξω από την πόρτα τους?
Αλλο θέμα η "ακτινοβολία" του εφοπλιστικού κεφαλαίου στον διεθνή στίβο και άλλο θέμα πώς ταξιδεύει ο κάτοικος της άγονης-και όχι μόνον-γραμμής.
Πόσα πλοία Ελληνικής ιδιοκτησίας ταξιδεύουν με ξένο πλήρωμα και ξένη σημαία, για ευνόητους οικονομικούς λόγους? Προς τι ο Ελληναράδικος σπαραγμός μας?
Εζησε κανείς σε Ελληνικό νησί, να δεί με τι ταξιδεύει ο κοσμάκης, 50 χρόνων και βάλε πλοία, που αλλάζουν μπογιά και όνομα κάθε τόσο, ένα από αυτά και το "Σαμινα", εκεί να δεις σπαραγμός, τον έζησα προσωπικά- ευτυχώς για μένα όχι σαν επιβάτης στο ναυάγιο αλλά σαν κάτοικος ενός από τα νησιά που έθαψαν ανθρώπους τους. Τότε θα "έμπαινε το μαχαίρι στο κόκκαλο"- το θυμάστε?
Οσο για τους υπουργούς μας, πότε- γαλάζιοι ή πράσινοι- είχαν επαγγελματικές ή μορφωτικές αρετές ανάλογες του υπουργείου τους? Γυναικολόγοι στη ναυτιλία, μηχανολόγοι στην Υγεία, δικηγόροι στον πολιτισμό, τι να λέμε τώρα...
Δεν ξέρω πόσο παρηγοριέται ο καθείς μας με την ελληνικότητα του Λάτση ή του Λιβανού ή γενικότερα των επιχειρηματιών- δεν είναι προσωπικό το ζήτημα..Το θέμα είναι πώς ζεί ο κοσμάκης, Ελλην και μη (για να μην ξεχνιόμαστε...)
#7~canocyclous @ 1/1/2005 - 05:28
"Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως"... αναφέρει ο συγγραφέας.
Ποιοι έχουμε? Εγώ πάντως όχι.
Μ' αρέσει ο τρόπος που τα λέει η toxotria, αν και δεν πιστεύω πως θ' άλλαζε κάτι αν ήταν μηχανολόγοι στη ναυτιλία και γυναικολόγοι στην υγεία όσον αφορά τα σαπιοσάνιδα που αλλάζουν όνομα και γίνονται πλωτοί τάφοι πληρώματος και επιβατών.
#8~toxotria @ 1/1/2005 - 12:54
Ανταποδίδω τη συμφωνία, όντως δεν θα άλλαζε τίποτα! Απλώς σχολίασα το ζήτημα επειδή τέθηκε από τους προλαλήσαντες με πολύ πάθος. Ως ένα σχόλιο, πέρα από την ουσία, ότι ούτε τα προσχήματα δεν κρατούνται στην επιλογή προσώπων- έστω για όποιον εξακολουθεί να προσβλέπει σ αυτά...
Αντε, καλή χρονιά! Πολλές ευχές σε όλους- όχι να έχουμε αλλά να ΧΑΝΟΥΜΕ την υπομονή μας με όλα τούτα...
#9~aparadektos @ 2/1/2005 - 17:34
Τελικά ή είμαστε όλοι ειδικοί, ή τα ΜΜΕ μας οδηγούν στα συμπεράσματα που αυτά θέλουν (γιατί πουλάνε καλύτερα)! Το ναυάγιο στο οποίο όλοι αναφέρονται δεν οφείλεται ούτε στην ηλικία του πλοίου, ούτε στον κακό μπαμπούλα εφοπλιστή. Τα αυθαίρετα συμπεράσματα δεν βοηθούν ούτε στην αποφυγή μελλοντικών καταστροφών αλλά ούτε και στην δικαίωση των αθώων θυμάτων.
Επειδή όμως η οποιαδήποτε αναφορά στα πραγματικά αίτια θα ξεσήκωνε θύελλα αντιδράσεων από τους αγανακτισμένους «ειδικούς»,
ας πούμε πως έφταιγαν τα σαπιοσάνιδα.... ,
Ας πούμε πως οι κακοί εφοπλιστές φταίνε για όλα,
Ας πούμε πως το όνομα της σύγχρονης Ελλάδας στο εξωτερικό δεν συνδέεται και με την ναυτιλία,
Ας προσποιηθούμε πως ναυτιλία είναι μόνον η πλοιοκτησία και ας κατηγορήσουμε τους πλοιοκτήτες επειδή εμείς (εγώ) δεν έχουμε δικά μας πλοία,
Ας αγνοήσουμε τις γύρω από την ναυτιλία προσφερόμενες υπηρεσίες που απασχολούν χιλιάδες εργαζομένων (δικηγόρους, ναυλομεσίτες, ναυπηγούς, οικονομολόγους κλπ.), σε πολλές από τις οποίες έχουμε παγκόσμιες πρωτιές,
Ας ξεχάσουμε πως όλοι αυτοί, καθώς και οι Έλληνες ναυτικοί, αμείβονται στην Ελλάδα για υπηρεσίες που προσφέρουν εκτός Ελλάδος,
Ας προσποιηθούμε πως όλα αυτά γίνονται όχι χάριν των Ελληνόκτητων πλοίων αλλά έτσι γιατί είμαστε εμείς μάγκες και οι φράγκοι κουτόφραγκοι....,
και τέλος,
Ας βροντοφωνάξουμε όλοι μαζί, «κάτω οι αλήτες, οι φασίστες, οι εφοπλιστές!» (αφήνοντας έτσι τους πλοιοκτήτες έξω απ΄ το ανάθεμα μια και εφοπλιστής δεν σημαίνει πλοιοκτήτης ....)
... Καλή χρονιά σε όλους!
#10~konosk @ 3/1/2005 - 04:19
Ναι μιλάω για το ναυάγιο που είδα από κοντά στον πάτο της θάλασσας, γιατί αυτή είναι ή μάλλον ήταν η δουλειά μου. Και ναι είμαι ειδικός, γιατί έχω δουλέψει ναυαγοσωστικά και γνωρίζω από κοντά τη βρώμα. Και ναι, σ' αρέσει δε σ΄ αρέσει οι εφοπλιστές και οι πλοιοκτήτες είναι αλήτες γιατί αρπάζουν το μπαγιόκο κι αφήνουν τους ναυτεργάτες τους με μισθούς της πλάκας, για να μη μιλήσουμε για το τονάζ που κυκλοφορεί με σημαίες ευκαιρίας. Και τέλος ναι χέστηκα για τέτοιες πρωτιές. Έχεις να προτείνεις κάτι πραγματικά δημιουργικό για την ελληνική ναυτιλία;
#11~TReLoKoRiTSo_18 @ 17/1/2005 - 22:49
Ο μόνος ποθ μπορεί να μιλήσει για την ελληνική ναυτιλ΄΄ια είναι ο Έλληνας ναυτικός που πεινάει και αναγκάζεται να πηγένει με σαπιοκάραβα σαν αυτά που γίνοντε ναυάγια μέσα στο Αιγαίο....και χωρίς να φταέι αυτός πέρνει στον λαιμό του αθώοους ανθρώπους και φυλακή για το τίποτα!! Οπότε καλό θα ήτανε να μην κατηγορούμε και να μην λέμε....Γινόμαστε όλοι ειδικοί!!!!

Για να γράψεις σχόλιο στο άρθρο πρέπει να είσαι μέλος του site και να έχεις κάνει login.